God was always invented to explain mystery. God is always invented to explain those things that you do not understand. Now, when you finally discover how something works, you get some laws which you’re taking away from God; you don’t need him anymore. But you need him for the other mysteries. So therefore you leave him to create the universe because we haven’t figured that out yet; you need him for understanding those things which you don’t believe the laws will explain, such as consciousness, or why you only live to a certain length of time — life and death — stuff like that. God is always associated with those things that you do not understand. Therefore I don’t think that the laws can be considered to be like God because they have been figured out. //interview published in Superstrings: A Theory of Everything? (1988) edited by Paul C. W
Gud har alltid varit en uppfunnit för att förklara mysteriet . Gud har vart den förklaring till de saker som du inte förstår . Nu , när du äntligen upptäcka hur något fungerar, får du några lagar som du tar bort från Gud, du behöver inte honom längre. Men du behöver honom för andra mysterier. Därför lämnar du honom att skapa universum, därför att vi ännu inte har listat ut det, du behöver honom för att förstå de saker som du inte tror lagarna någonsin kan förklara, såsom medvetande , eller varför du bara lever till en viss längd tid – liv och död – och sådant. Gud är alltid förknippad med de saker som du inte förstår. Därför tror inte jag att lagarna kan vara som guds, när vi förstått dem.// intervju i supersträngar : A Theory of Everything ? (1988 ) redigerad av Paul C. W